New Sealand - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Kim Gent - WaarBenJij.nu New Sealand - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Kim Gent - WaarBenJij.nu

New Sealand

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Op Kia's 31ste verjaardag 14/01/2014 kom ik heel vroeg in de morgen aan in Christchurch Nieuw Zealand. Kia Ora, in maori betekend, Welkome! Het is 2u s' ochtends en behalve taxi's is er geen transport n t centrum. Gelukkig krijg ik een lift van een super schattig net herenigd stelletje. Mijn bus n Kia in Blenheim gaat om 7u s' ochtends, dus moet nog zo 4u overbruggen. Ik vraag aan een jongen bij een hostel of ik daar paar uur kan zitten, hij zegt ja, maar blijkt daar niet te werken. Om daar te blijven moet ik een kamer boeken. Zij beloven mij wakker te maken dat ik mn bus niet mis. Dit waren ze vergeten, dus bus gemist. Balen want wilde v Kia's bday leuke dag v maken. Gelukkig is de manager heel behulpzaam en vergoed v mij de bus die om 16u vertrekt. Nu heb ik wel wat tijd om in Christchurch rond te kijken, eerst n de botanical garden, het valt me meteen op dat deze een stuk minder tropisch is als die in Sydney. En eendjes in het water, wat bijna Nederlands aandoet.
Wel veel mooie oude bomen. Ik bezoek het museum, een v de laatste relatief oudere gebouwen die is overgebleven na de verwoestende aardbeving in 2011. In het museum wordt uitgelegd over oa de Maori's en de Moa vogels, de laatste zijn uitgeroeid door jagen door de Maori, maar waren destijds de grootste vogels ter wereld. Van Derest van t ooit mooie Christchurch is weining over, overal wordt gebouwd met af en toe een artistieke memorial. Op een leuke manier is van containers een winkelcentrum opgezet.
Hier eet ik de lekkerste pizza in tijden, bedekt met de lokale zoete aardappel Kukuma.
Daarna neem ik nog de Gondola/ kabelcar buiten de stad naar top v de berg, hier heb je een prachtig uitzicht over de haven en de zee.
De bus reis is heel mooi, veel geel groene bergen met heel veel schapen en dan weer veel ruigere oerbossen. In Kaikoera maken we een korte stop, hier kan je walvissen spotten. Langs de kust zie ik wel een paar seals. Het is ook best koud, weer doet me bijna aan NL denken na het tropische australia.
Rond 8:30u komt Kia mij ophalen, op het eerste gezicht niets veranderd, wel zitten er 2 schattige jongetjes achterin de family auto van ong 2 en 4 jaar oud, Myal en Cashal. Bij haar thuis drinken we champagne met haar man Ed voor wie zij 7 jaar geleden naar NZ verhuisde. Erg gezellig, maar rond 11u zijn de ouders erg vermoeid en gaan slapen.
Ik slaap ook erg lekker in hun heerlijke logeer bed..
De volgende dag gaan we naar het strand m de kids. Ed werkt op de traktor in de wijngaard. De zee is erg koud, vergelijkbaar m de Noordzee. Met Kia gezellig kletsen, terwijl zij ook constant de kids in de gaten houd. Erg leuk te zien hoe ze met daar kinderen is, ze is een hele leuke moeder.
Op 16 januari doen we verschijnende wijn tastings, heerlijke wijnen in de Malborough streek. S' avonds beklimmen we een heuvel, die goud geel kleurd bij de ondergaande zon. Op vrijdag te fiets met helm op, is verplicht, en fluor geel shirt aan langs riviertje n museum en even Blenheim in.
Zaterdag gaan we met de hele familie naar Polorus, een rivier, en maken daar om heen een mooie wandeling, het valt me op dat er veel varens bomen zijn.
En Ed wijst een boom aan waarvin mieren in het hars zoetigheid afgeven die de bijen weer voor het wilde Maruka honing gebruiken. Daarna zetten ze me af in Nelson, in het leuke Tasman Bay Hostel, om 20u serveren ze gratis choco pudding m ijs, jammy!
Maar eerst sportief op de fiets , die t hostel ook aanbied over d heuvel n t strand. Wel te koud om te zwemmen hier, je merkt echt dat het vlak bij Antartica ligt! Je kan daar aan de kust ook goed mosselen eten.
De volgende dag wordt ik om 7u opgehaald om n t abel tasman national park te gaan. Om 8:30 komen we aan en begin ik aan de wandeling v 3uur, super mooi langs allerlei parelwitte stranden en mooie groen overdekte paden. Om 12:30 wordt ik verwacht bij een strandje waar we heerlijke wraps m kukuma lunchen en daarna aan de 3u durende kayak tour beginnen.
Met een nl meisje te water en langs de kust zijn veel seals, vogels en pinguins te verkennen. Ook zien we een baby seal. Schitterende kustlijn, wel jammer dat het zeewater te koud is om lang in te zwemmen, nou vergelijkbaar m nl, met wetsuit goed te doen.
22 januari om 8:30 neem ik de nakedbus terug n Blenheim, waar Kia me opwacht en we nog een wine tasting doen en met de kids n de speeltuin.
De 23ste is een lange reisdag v me, v blenheim n christchurch dan overnachten op het vliegveld om om 6:15 te vliegen n Melbourne!
NZ het was kort en vluchtig, maar heb van je mogen proeven en kom graag ooit terug om meer te zien en om Kia, Ed, Cashal en Mayal nog eens te zien, dank v de goede tijd lievies, tot ziens!

  • 30 Januari 2014 - 09:30

    Rachel:

    Hey Kim, wat gaaf dat je toch naar NZ bent gereisd! Geniet nog en zet em op he! xxx Rachel

  • 30 Januari 2014 - 12:32

    Richard Vervuurt:

    He kimmy, weer een te gek verhaal. hoop dat je veel fun hebt en veel mooie dingen ziet

    :)

  • 30 Januari 2014 - 18:03

    Fajga:

    Hai Kimmie,

    Hiephoi, eindelijk weer een spannend reisverslag, even op en neer naar Nw.Sealand. Gelukkig had ik intussen al van Hanneke gehoord, dat je nog steeds alive and kicking was.
    En nu alweer een week terug in Australia. En wat spook je daar nu weer uit??? Schrijf vooral door! Liefs,

    Fajga.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Blenheim

Kim

Halve wereldreis Dubai, India, Nepal & Australia

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 5922

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 30 Maart 2014

Halve Wereldreis Dubai, India, Nepal & Australia

Landen bezocht: