Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kim Gent - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kim Gent - WaarBenJij.nu

Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 Maart 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Op 17 februari rond 15u rijden we Cambodja binnen. Al snel is er een ander gevoel, het toont nog meer agrarisch en dus minder modern.
De mensen zijn ook net iets donkerder en hun gezichten tone gemiddeld iets boller.
De huizen, ookal minder modern, zijn geweldig, leuker als je het mij vraagt.
Moderner is zeker niet altijd beter of leuker....net zoals developed ook niet in alles beter is dan undeveloped...boeren leventje...dicht bij de natuur...daar verlangen wij in t westen juist weer na...spelen in de wei vs uren tv of spelcomputers..
De huizen hier, wat mij betreft droomhuisjes temidden van het tropische landschap, op palen gebouwd want vaak ook drassige gronden, begane grond half bebouwd, vaak opslag, en andere helft relax plaats in de schaduw met hangmat en dan een trap n eerste verdieping, waar dan het woonhuis is v de familie.
Voordat we in Kep aankomen zijn er nog veel zout win velden. Ik zie mn geboekte hostel, dus vraag t busje te stoppen, handig net voor het hostel.
Er is een franse eigenaar, die het 3 jaar geleden heeft opgezet met zijn nepalese vrouw.
Zij is super schattig en op het dakterras praten we een poos, daar kan je ook slapen in de buitenlucht. Dan ga ik op verkenningstocht...ik loop in ee achterstraatje en wordt door vrolijke lokale uitgenodigd v een lokaal gebrouwd drankje en hapje..lekker en leuke ontmoeting ook me Cambodjaanse Kim die ook op 11 nov 82 geboren is, leuke slimme meid.. dan m tuktuk, wat hie echt karretje achter scooter is n t mooie strand m cocusnoot zonsondergang bezichtigen en dan snel weer terug n hostel voordat t echt donker is. Mijn leuke spaanse kame genoten overtuigen mij de volgende dag direct door te reizen n Ko Rong...wat ee prachtig eiland moet zijn...dus dat is wat ik doe..

Op 18 februari kom ik eerst m lokale busje via kampot aan in sihanoukville, hier is al een erg mooi strand en de sfeer is zowel aangenaam...maar ook beetje verspild door toerisme en niet altijd kosjere bezigheden. Na een duik in de zee, neem ik de middag de speedboot v 45min...echt een attractie opzich...super snel n Ko Rong...
Aanvarend idd adembenemend! ! Prachtige kristal witte stranden en doorzichtig blauw water. Er hangt ook een erg chille sfeer en er zijn geen wegen of autos op t eiland...nog heel authentiek, dat zal over een paar jaar anders zijn.
Ik veblijf in een hostel wat gerund wordt door engelse 20ers...ee van de jongens kaal en vol m tattoos doet me denken aan de jongen uit trainspotting.
Hun leven hier is ook best ruig, m werk, krijgen ze kost en inwoning en onberkt alcohol.
De volgend dag kan je via het tropische bos naar de andere kant v t eiland wat nog mooier zal zijn....de weg er naar toe is niet makkelijk hee stijl en veel klimmen...helaas raak ik ook nog eens met 2 franse jongens verdwaald...best spannnd...na een uur komen we weer via veel omwegen terug op t pad. Jaaa! He strand is prachtig!! Zeker een v de mooiste die ik ooit heb gezien!! En het zand t fijnste, heerlijk om jezelf mee te masseren/scrubben. In ee bamboe hutje eten we lokale lekkernijen.
De terug weg, is een behoorlijke klim, maar deze x korter! Hehe
Je kan v 1 $ de lekkerste verse juices laten maken...ik ontdek een nieuwe vrucht...de melkvrucht...en dan in combi m mango...smulle!!
De volgende dag blijf ik nog omdat de nachtbus v die dag was volgeboekt n siem reap.
Dus nog hele dag om andere super mooie strand te ontdekken...ongeveer 20 minuten wandelen langs de kust...leuk zijn daar paar reizigers die in hangmaten daar tijdje slapen...heel romantisch...e een grappige oude australische man die ee jaar geleden in t enige hutje is gaan wonen en mensen uitdaagt ee liedje te zingen in ruil v ee biertje.
Het wordt uitendelijk een gezellige soort v brassband.

Op 21 februari is t tijd verder te reizen, eerst terug n sihanoukville...waar ik nog heelijke verse rivierkreeftjes eet en dan een lange reis m de nachtbus n siem reap.
Sochtends vroeg aangekomen, in heel leuk simpel garden village guesthouse ingecheked, waar ze ee Kmer dorm hebben...ongevee 30 bedden op de grond m een muskietone er om heen. Met fan v 2, 5 $ p nacht.
Dan huur ik m 2 duitse jongens een fiets en op n Ankor Wat. Ik koop ee ticket v 3 dagen v 40 $. Al snel komen we bij de eerste meest bekende en meest toursitische tempel Ankor Watt. Maar aan de zijde zijn mooie verlatn oude tempelpoorten waar het lekker lustige is...op de fiets gaan we verder en komen bij ee indrukwekkende brug, me poort, de entree v de oude stad....ooit een v die tijd meest voorlopend en drukste samenlevingen.
Het voelt heel magisch en zeker door de vele libellen en vlindes die de poorten en het oude gebied mede beschermen en bewonen....het voelt alsof zij de reincarnaties zijn van de oude zielen van deze samenleving en nu dit oer oude bos bewonen me het grootste tempel complex op aarde, wat ee voelt met de natuur. En ja prachtig hoe de bomen de behuizing van vele tempels hebben overgenomen. Waanzinigge tempels, met geen twijfel een v de mooiste plekken die ik heb bezocht. Helaas raak ik mijn ticket kwijt.
Dus met nog 1 dag te gaan besluit ik rond te kijken in siem reap e bezoek daar nog wat tempels en laat me vewennen m een voetmassage en een manicure en pedicure behandeling nog net voordat ik m de nachtbus vetrek n Phnom Phen.

24 februari kom ik gebroken aan en in hotel aangekome val ik in een diepe slaap...
Als ik wakke wordt kijk ik vanuit he hotel uit op een monestary m monniken in oranje gewaden...wel rare gewaarwording dat vee van de jonge jongens toch op scooters rondhangen en heb zelfs ee m sigaret gespot...Phnom Phen toont verder onaantrekkelijk en besluit daarom mijn rust te nemen voordat ik de volgende dag naar Tokio Japan zal vliegen!!! Cambodja was heel bijzonder en mooie ervaring....heb veel genoten...wie weet tot weerziens...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Kim

Halve wereldreis Dubai, India, Nepal & Australia

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 5921

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 30 Maart 2014

Halve Wereldreis Dubai, India, Nepal & Australia

Landen bezocht: