Dubai & Abu Dhabi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Kim Gent - WaarBenJij.nu Dubai & Abu Dhabi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Kim Gent - WaarBenJij.nu

Dubai & Abu Dhabi

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Oktober 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De vlucht vanaf Amsterdam n Dubai ging lekker vlot voor mijn gevoel. Vanaf grens turkije syria heb ik veel naar buiten gekeken, aangezien dit voor mij onbekend gebied is, het was helder en verwonderde me over de grootte droogte van dit hele gebied tot en met dubai. Eeuwen geleden was dit ook ooit bebost en groen, vanuit de lucht zie je heel mooi de aderen van wat ooit de rivieren waren. Zou inderdaat her-bebossing een oplossing kunnen zijn tegen de verwoestijning van het gebied? Wannneer je over dubai vliegt is het net NY in de woestijn en het is ongelooflijk hoe je vanuit de lucht kunt zien wat voor bouwplannen er allemaal zijn en hoe snel de stad groeit! Grote kans dat de stad over 5 jaar 2x zo groot is! Op het vliegveld aangekomen zie je de eerste Emirati, inwoners van UAE, de mannen dragen witte gewaden en ook een hoofddoek met een zwarte ringband om het hoofd, het valt me op dat dit best mooi kan zijn. De Emirati vrouwen hier gaan helemaal in t zwart
Vanaf het vliegveld neem ik de metro n Dubai Internet City, hier staat mijn neef met een ook luxe witte 4x auto me op te wachten en we rijden n t luxe marina appartement op Palm Island. De warmte in de avond is fijn, maar in mijn prive ensuite kamer met uitzicht op Atlantis neem ik graag een douche na de lange reis. Sven mn neef maakt een salade, die eten we op het balkon met een wijntje. Sven werkt hier als Key Account Manager v een groot verpakkingsbedrijf. Hij verteld dat je hier een pasje moet aanvragen om alcohol te mogen kopen en maar tot een bepaald bedrag, best goed tegen de alcolisten. En alleen 3*plus serveren het. Ik geniet nig extra v t slokje wijn en ga vroeg naar bedje. Heerlijk uit geslapen, ook nodig na 2 korte nachten in ams! Simone de vrouw van Sven heeft al een ontbijtje gemaakt, super lief, overdag gaan wij samen op stap, want overdag werkt Sven en zij s' avonds. We rijden in haar auto naar Marina een kunstmatig binnen baaitje naast de zee. Wouw wat een inmense gebouwen en overal wordt gebouwd door indiase mannen vooral, die tegen erg lage salarissen in onmenselijke conditie de hele dag staan te zweten, pff, respect. En dat in tegenstelling tot de lokale Emirati die geld van de staat krijgen en nauwelijks iets hoeven te doen. De Emiraten leven voornamelijk van de olieinkomsten en het financiele instellingen die ze hebben op gericht..wie rijk is in het huidige systeem ontvangt daar rente of dividend over en wordt altijd rijker. Verder verdienen ze goed aan de ex-pats en bedrijven die hier zaken doen, maar 10% is lokale Emirati! Bizar! Sven, duurzaamheid hebben ze hier niets mee, de olie komt gewoon uit de grond, waarom zouden ze, en overal is airco, wouw wat kost dit een energie. Ik heb mn airco nu uit, anders wen ik nooit aan die hitte, pff. Al eerste duik in de zee gedaan, nog nooit in zo een warme zee geweest echt 25 tot 30 graden!! Je blijkt hier parels te kunnen opduiken, dat lijkt me heel tof! Nog gebouw gezien waar je dus zwembad hebt als balkon, lekker hoor!! Nu in afwachting van Sven, maybe gaan we nog n Abu dhabi, als t niet al te laat is..
Jalla, we gaan op naar de grootste moskee v d wereld in abu dhabi, de hoofdstad v de 7 emiraten met de hoofd Emir (president), tis ong 1, 5 uur rijden, onderweg komen we erg speelse en bizarre gebouwen tegen, rond en of gedraaid,! Alles is mogelijk hier in dubai! En crisis, nee hier merk je daar niets van. De duurste autos sjeesen voorbij. De moskee ziet er prachtig uit savonds en veel v marmer en t grootste perzische tapijt op aarde. In de UAE willen ze overal de records in verbreken, echte macho mannetjes. Larer rijden we langs grand hotel, een paleis opzich, daarnast eordt een mega paleis gebouwd v de Emir. Nu hapje eten bij de Libanese populair in Arwbia en ook mijn favo. Na t eten rookt men een shiza, ik niet. Rond 1u zijn we terug. Woensdag neemt Simone mij mee n Deira het oude dubai langs de natuurlijke creek, we nemen een dhowa bootje n de overkant n t museum. Je leert hoe dubai is ontstaan en vroeger waren de Emirati bedouine stammen, die jaagde en viste. Na onafhankelijkheid v GB super snelle ontwikkelingen. Het oude deira is een mengelmoes tussen t echte arabia en jndia/pakistan en is een goede voorbereiding v mij. We lopen door de kruiden zouk en eten een shoarma. Terug over de snelweg n modern Dubai, een echte auto stad, zonder auto ben je hier nergens,!! We gaan nog langs vriendinnen v Simone uit Ivoorkust, daar zal ik donderdag en vrijdag slapen, want Simone wil absoluut niet dat ik in hostel verblijf m 10 op de kamer. Bij de afrikaanse dames ruikt t continue n gefrituurde vis, maar ik sla de aanbieding niet af. De laatstd dag m simone en sven vezoeken we t mega 5* Atlantis hotel, super luxe 3n zkr 500 eur p nacht, we gaan hier op de coffee en ik weet het strand op te komen die eigenlijk alleen v gasten is, mooi uitzicht over skyline dubai. Nog duikje in de zee en savonds bekijken we de dansende fontijnen tijdens een diner. Dan wordt ik afgezet bij de afrikaanse dames, giselle is heel lief en welkomend en neemt me mee n de afrikaanse nachtclub, waar geen blanke te bekennen is, ik dans lekkef en laat zien dat blanke ook best kunnen dansen. De volgende dag ga ik m giselle n de dubai mall en emirates mall, hier doen wij o ze eerste ski les, bizar ja, heel leuk en lukt me beter dan snowboarden 1dte x, maar toen ging ik ook meteen een hele berg af haha. Nu ben ik nog in de burj khalifa t hoogste gebouw op aarde v 830 mtr, ongelooflijk en super modern, zometeen ga ik mij klaar maken om n India te vertrekken v t volgende avontuur, dubai was te gek, boven verwachting veel gezien en gedaan, met speciale dank aan sven, simone en giselle,!

  • 29 Oktober 2013 - 19:35

    Jessica:

    Fijn dat je goed opgevangen bent en dat het allemaal soepeltjes gaat. Heel veel plezier en laat weten wanneer je op nederlandse tijd online bent. ;)

  • 30 Oktober 2013 - 23:07

    Hanna:

    Hey wat heerlijk voor je lieverd, klinkt al als een prachtige plek om te vertoeven. Nou geniet en hoor graag weer over je avonturen!! knuffel xxxx

  • 31 Oktober 2013 - 18:53

    Fajga:

    Hai Kim,
    Wat een lekker uitgebreid verslag en wat een rare plek, dat Dubai. India moet wel een cultuurschok, wat zeg ik? -explosie worden! Veel plezier en blijf vooral bloggen, kus,
    Fajga.

  • 02 November 2013 - 10:06

    Hanna:

    Hey schat hoe is het, zulke mooie verhalen, hier gaat alles lekker z'n gangetje. Schrijf je snel weer een mooi stuk? Knuffels xxxxx

  • 03 November 2013 - 15:44

    Jans:

    He Kim, wat een schitterend verslag! Hanneke heeft het naar me doorgestuurd en ik heb het met plezier en interesse gelezen. Veel geluk verder op je reis. Liefs, Jans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Kim

Halve wereldreis Dubai, India, Nepal & Australia

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 5934

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 30 Maart 2014

Halve Wereldreis Dubai, India, Nepal & Australia

Landen bezocht: