Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Gent - WaarBenJij.nu Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Kim Gent - WaarBenJij.nu

Nepal

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 November 2013 | Nepal, Kathmandu

Op new delhi airport wacht ik 6 uur op mijn vlucht naar Kathmandu.
Ik zie hier tegenop maar gelukkig komt een vlotte indiase meid naast me zitten die in Dubai woont en werkt. Latet ook Gorge uit Valencia, maar nu in de fr Pyreneeën woont, hier wil hij een perma culture boederij opzetten.
In India heeft hij 3 maanden op een PC boederij gewerkt als vrijwiliger en verteld hier uitbundig over, heel inspirerend en kijk uit naar het werken op een boederij in Australie. In de vlucht zitten we naast elkaar en naast een Nepalese dame, die haar eigen bedrijfje heeft in siraden design, ze ziet er heel gegoed uit en verteld dat ze getrouwd is, door haar ouders geregeld en verteld dat ze pro arranged marriage is, heel interessant aangezien het voor mensen in het westen ook vaak lastig is een goede levenspartner te vinden.
Zou het goed kunnen zijn, als onze ouders ook toch een beetje invloed zouden hebben op onze partner keuze?
Gorge gaat gelukkig samen naar het zelfde hotel, want is al 23u als ik in Kathmandu aankom. De volgende dag lopen we samen door Thamel n Durban square, het voelt zo veel relaxter na het hectische india en de chineze en tibetaanse invloeden zijn duidelijk zichtbaar. In een klein tentje aan de overkant v de helaas vervuilde rivier, eten we heerlijke nepalese momos, soort dumplings. Dan op naar de Monkey temple, de apen rennen wild in de ronte, soms engig als ze ruzie hebben met elkaar.
De pagoda met budda's ogen is indrukwekkend en je hebt een mooi panarama over kathmandu. In de temple zijn buddistische monikken muziek aan het maken en houden hun punya, bidden en meditatie.
Bij een aardige nepalees laat ik mij omringen en vibreren door de geluiden van de nepalese klankschotels, die voor healing worden gebruikt.
In de avond koop ik al mijn ticket naar Chitwan national park.

Op maandag 18 november sta ik om 6u op, om 7u vertrekt de bus.
Naast mij zit Linda, uit NL, ze werkt bij de marechaussee en kan mij veel vertellen over het leger die ik nog niet wist, als peace lover.
De reis duurt ongeveer 6 uur. Super mooi langs alle berg landschappen, het zou net zo goed allemaal national park kunnen zijn
Veel rijstvelden en heel groen, doet me soms ook aan Indonesië denken.
In de buurt van Chitwan ook hele leuke hutjes/woningen gemaakt van buffelo poep en riet en bamboe. De lokale Tharu wonen hier, traditioneel met pauwe veren in het haar. In het resort aangekomen trek ik in mijn bungalow tje. Er wordt een westerse lunch geserveerd, wat eigenlijk jammer is want het nepalese eten is veel smakelijker. In de middag maak ik met Femke en Helen een mini safari, zonder guide, best spannend, wat komen we allemaal tegen, we zien bosjes heen en weer gaan en pakken camera klaar en 3 kleine nepalse jongetjes springen uit de bosjes, we liggen allemaal in een deuk! Later spotten we een aantal olifanten en een baby olifantje!! Zelf safari was veel leuker en spannender dan met guide.. volgende dag om 6u op met bootje rivier m krokodillen op en jungle walk, we zien herten en wilde zwijnen en op het laatst een neushoorn gespot!! echt prehistorisch dier, prachtig! We komen niet te dicht bij, we zijn voorbereid, als ie op ons af komt, schuilen we achter een boom.

Na een toeristische, maar leuke olifantsafari, de volgende dag op n Pokhora. In de bus ontmoet ik Windi(NZ) en Jacinta (OZ), we besluiten meteen door te gaan naar Sarangkot op een berg voor zonsopgang en zonsondergang. We lopen nog zo 40 minuten naar de top, de himalayas voor ons, op de top van de wereld, wat een uitzicht. De volgende dag hangen we toerist uit in Pokhora en de dag erna huren we een scooter, n de peace pagode op de berg, aaah, wat een enge weg, allemaal los liggende stenen, we redden het net! Later met bootje over het meer, eet curry m banaan en een biertje erbij, genieten! In het meer is een eilandje, als we er aan komen in het donker, blijkt het een tempel, mooi zo helemaal verlaten.

De 23ste neem ik om 7u de bus terug naar Katmandu, onderweg na 4 uur rijden, gelukkig een tussen stop, ga raften! yieha!
Heel spannend en dan weer heel rustig om op adem te komen, maar het mooist is het uitzicht dat je hebt op de bergen vanaf de rivier! Uiteindelijk duurt de busreis 10 uur lang!! Onderweg zijn er nog een aantal weg afzettingen vanwege demonstraties, mannen in rode verf gehuld die met scooters en vlaggen heen en weer crossen, best wel spannend! En het is al donker. Er blijken in de laatste jaren wel een aantal keer aanslagen geweest te zijn, wegens de strijd tussen de regerende partij en de tao-isten. Gelukkig maken we het heelhuids terug n Thamel. Mijn laatste dag in Nepal doe ik nog wat aankopen en stuur ik een pakketje n huis, hoop dat ie aankomt! Nu op naar Australia! Dat wordt een hele andere ervaring! Nepal je was heel divers en ben maar even geweest, hoop nog eens terug te komen en een lange trekking te doen, wanneer ik goed ben voorbereid en meer tijd vrij maak! Namaste

  • 24 November 2013 - 12:55

    Hanna:

    Mooi lief! Dikke zoenen, ben benieuwd naar je volgende avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Kim

Halve wereldreis Dubai, India, Nepal & Australia

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 5937

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 30 Maart 2014

Halve Wereldreis Dubai, India, Nepal & Australia

Landen bezocht: